ponedeljek, 15. februar 2016

5. tekaški teden

Dnevi hitro tečejo naokoli in kot bi mignil je teden naokoli. Vreme je še vedno precej nepredvidljivo, a vseeno dopušča vsaj 2-3x tedenski tek, kar je dovolj za napredek. 

16. dan: 9.2.2016, torek
Opazila sem, da se pri teku po isti progi hitreje naveličam in je obenem tudi manjši napredek, zato poskušam iskati čimbolj raznolike proge. Tokrat sva naredili polovico proge po gozdnih poteh, polovico po asfaltu. Odtekli sva 4,15km v času malo manj kot 29 minut. Moj povprečni srčni utrip je bil med 157 - 170 kar je glede na razgibano progo odlično. Tudi po teku nisem imela občutka utrujenosti, ampak bi lahko tekla še kakšen kilometer več.

17. dan: 11.2.2016, četrtek
Vreme je bilo idealno, prijetno spomladansko, temperatura okoli 10 stopinj. Mislila sem, da je bolj mrzlo, zato sem se preveč oblekla. Na srečo sva večino proge odtekli v senci, tako da ni bilo tako hudo. Odtekli sva 4,3km v času malo manj kot 30 minut, s tem da je to ena izmed najbolj napornih prog tukaj v bližini, saj se več kot 1 km konstantno vzpenjaš. Mislim, da bom res morala vključiti v svoje treninge vaje za moči, saj sem imela občutek težkih nog, kljub temu, da je utrip bil precej normalen: 157-170. Lahko rečem, da sem se že dobro natrenirala za 5km dolžino teka.

18. dan: 13.2.2016, sobota
Tokrat sva prvič odtekli tako dolgo razdaljo brez pavze in sicer kar 5.6km, ki sem jih odtekla v 37:41 minutah. Prijateljica je potrebovala 1 minuto več. Po tokratnem teku sem bila res izmučena. Mislim, da predvsem zaradi zadnjih 600m, pri katerih se konstantno vzpenjaš. Kljub temu drugi dan nisem čutila nobenega musterfibra. Do sedaj sem ga čutila le 1-2x. Dejstvo je, da nočem preveč pretiravati, saj sem v preteklosti imela probleme s koleni, zato se tokrat še toliko bolj držim postopnosti in ne do meje maksimuma.

Moj plan za naprej je poskušati vsaj enkrat v tednu teči 5 minut oz. 1km več kot v preteklem tednu, da čimprej prideva do razdalje, ki jo bova odtekli konec marca. V marcu imam namen, da bi poskušali čimveč vključiti intervale hitrosti in bi tako tudi izboljšale čas, saj trenutno kaže, da bova potrebovali cca 1h za 9.4km. Moj cilj je seveda pod 1h oz, še raje pod 55minut :) vsaj enkrat bova šli tudi na progo, ki jo bova odtekli konec marca, da vidiva, koliko je vzponov in kje morava varčevati z energijo.

Povzetek prvih 5 tednov teka:
Od začetka do Kraškega maratona je bilo na razpolago 11 tednov, tako da sva skorajda na polovici najine priprave na rekreativni tek. Vključno s tem tednom sva opravili kar 18 treningov in moram reči, da sem z napredkom kar precej zadovoljna. Na nižjem srčnem utripu se pozna, da prihajam v formo in mi tek ni več samo mučenje za srce, ampak tudi užitek. Prav tako imam lepše oblikovane noge in malo manjšo zadnjico :) 
Začela sem tudi več piti vode, s preteklim tednom pa poskušam jesti čimmanj predelane hrane in predvsem skoraj nič sladkarij, kar mi zaenkrat precej dobro uspeva. Kg se od začetka niso bistveno spremenili, saj imam cca 1kg manj, a je postava kljub temu lepša. Če bom tako napredovala, bo super!

Lep dan še naprej :)

torek, 09. februar 2016

3 in 4. tekaški teden

Res je, da se nisem oglasila že 2 tedna, a še vedno pridno tečem. Škoda le, ker je vreme precej deževno. Kljub temu nama je uspelo opravit vseeno 6 treningov. Poleg tega se dnevi daljšajo, tako da bova poskušali čimveč treningov opraviti kar na domačem teritoriju.


10. dan: 25.1.2016, ponedeljek - TEK na ATLETSKI STEZI
Skupno sva odtekli 12 krogov, po vsakem tretjem odtečenem krogu sva naredili cca 1 minuto pavze s hojo. Skupaj sva pretekli 3.73km v času 22:42 in s kar 9,86km/h povprečno hitrostjo. Prva dva kilometra sva imeli tempo manj kot 6 minut na km, kar je odlično. Opažam, da mi tek na atletski stezi ne najbolj ustreza, tako zaradi monotonosti kot zaradi podlage, saj me po določenih pretečenih krogih začnejo stopala malo boleti.


11. dan: 27.1.2016, sreda - TEK na ATLETSKI STEZI
Trening je bil sestavljen iz 1.5km teka in 0.1km hoje. Skupno sva tako naredili 4.5km v času 30:19 s povprečno hitrostjo 8,91km/h. Zadnji km je bil precej mučen, čeprav sem imela povprečni srčni utrip med celotnim tekom med 155 in 166, kar ni veliko. Mislim, da je res problem v podlagi.


12. dan: 30.1.2016, sobota
Danes je precej rosilo, a sva vseeno šli ven in prav vesela sem bila, da sva tekli v bližini. Odtekli sva 2km, nato 3 minute hodile ter še 2km teka. Za 4km sva potrebovali 27:39. Vesela sem, ker kljub ne ravnem terenu tečeva tudi v hrib in se boriva, kljub bolečinam v mečah in občutku utrujenosti.

13. dan: 31.1.2016, nedelja
Vikend je bil precej delovno naporen, a glede na vremensko napoved za prihajajoče se dni, sva se vseeno odločili, da greva tečt. Tokrat sva šli le 2km, ki sva ju odtekli v 14minutah, a naj poudarim, da je šlo za progo z precejšnjih vzponom in niti malo ne enostavno. Raje bi pretekla 4km po ravnini kot pa to progo :D tudi tokrat nama je uspelo brez pavze (prvič sem si ponavljala motivacijsko poved v mislih "Zmorem, vem, da zmorem"). Moram reči, da se tudi kar čudim prijateljici, kako ji gre dobro ter ji vzponi ne povzročajo več težav. Mogoče ji res pomaga ura, ki je dobra orentacija si srčnem utripu in občutku utrujenosti.

14. dan: 4.2.2016, četrtek
Ne morem verjeti, da nama je uspelo prvič med tednom iti tukaj teči. Odtekli sva 2.5km z 2 minutama hoje in nato še 1.5km. Skupno sva tako naredili malo več kot 4km v času 27 minutah.
 
15. dan: 5.2.2016, petek 
Prvič sva pretekli nekaj več kot 5km z vmesno pavzo. Ker se kraški maraton vztrajno približuje, sva se odločili, da bova obenem podaljšali tako dolžino teka brez pavze kot samo količino minut teka. Tokrat sva odtekli 3km, naredili 1minuto 45 sekund pavze s hojo ter nato odtekli še 2.5km. Zadnji km je bil precej mučen, kar je bilo vidno tudi na mojem povprečnem utripu 175, vendar prve 4,5km je bil precej lahkoten tek kljub razgibani progi. Tisti vzponi, ki so se mi zdeli na začetku grozni, se mi sedaj zdijo vedno bolj položni :) Za 5.5km sva potrebovali kar 38:46, kar ni ravno malo, ampak na hitrosti bova delali najbrž šele marca. Prvi cilj je pridi do 9,5km teka, saj je tolikšna razdalja maratona.

Poročilo v številkah za prvih 15 tekaških treningov, ki sva jih opravili točno v mesecu dni oz. 9.1. - 8.2.2016:
Od začetka februarja sem začela tudi piti več vode s pomočjo aplikacije Plant Nanny in vsaj zaenkrat mi pomaga ohranjati motivacijo. Čeprav sem jo že v preteklosti preizkusila, sem hitro obupala, ampak mogoče tokrat bom le več časa vztrajala :)

Naslednji korak je izboljšanje prehrane. Začela sem danes, po pustnem vikendu. Zdi se mi škoda, da pridno tečem in uničim precej pozitivnega učinka na postavi ravno z nezdravo prehrano. Najprej bi rada zmanjšala vnos sladkarij, nezdravih prigrizkov in enostavnih OH.

To je vse za tokrat, se slišimo! :)