sreda, 16. september 2015

Izpolnitev svojih želja #2: Večja organiziranost in produktivnost čez dan

Kar nekaj časa sem razmišljala, katero bi bilo naslednje področje, ki bi ga želela spremenit in mi bo obenem prineslo tudi veliko spremembo v življenju. Ob gledanju youtube videoposnetka Working from home / Tips for staying organized & motivated youtubovke Ingrid Nilsen - posnetek spodaj mi je bilo takoj jasno :)
Že precej časa se sprašujem, kako uspe predvsem ženskam uskladiti službo, družino in to, da obenem še dobro izgledajo, imajo urejeno svoje bivališče in se občasno še rekreirajo. Sama sem samska, brez svoje družine, s službo, a mi nikakor ne uspe vsega uskladiti, kar si želim, zato se mi seznam "Kaj želim narediti, se naučiti?" samo daljša in daljša. Na njem so različne stvari od redne rekreacija, skrbi za kozmetična opravila, prenove sobe, generalka hiše in urediti okolice (s pomočjo staršev), urediti vse pesmi in filme na disku, pospraviti stare revije, naučiti ličiti, diploma, učenje novih jezikov, spremljanje blogov, forumov, gledanje najljubših serij, preizkušanje novih receptov,.. in tako naprej in naprej...  :) na splošno rečeno precej želja in ciljev na različnih področjih, ki me zanimajo. Ko sem uresničila željo, da začnem končno pisat svoj blog, sem si zaželala vsaj 1x tedenske objave, sedaj mi pa še to včasih ne uspe, čeprav idej imam kar precej. Čas je, da temu naredim konca. Želim povečati svojo produktivnost skozi cel dan in postati bolj organizirana!

Ingrid govori, kako ostati motiviran, če delaš od doma in mislim, da kljub temu, da ne delam od doma, so mi njeni nasveti precej v pomoč. Če gledam v splošnem ima dan 24h, ki ga imam med tednom nekako razporejenega takole:
  • 8h spanja
  • 9h služba + prevoz na delo
  • 2 priprava obrokov, hranjenje in pomivanje
  • ... ostane 5h, ki se večinoma porazgubijo..
Povsem jasno mi je, da ne morem vsake minute 100% izkoristiti, zato si tudi ne mislim zadati preveč ambicioznih ciljev. Za začetek mi bo dovolj, če bom že 2h izkoristila aktivno in odkljukala katero izmed stvari na mojem seznamu ali pa vsaj napredovala v tej smeri.

Na kakšen način želim to doseči?
  1. dnevno si bom vzela 15 minut časa in napisala, kaj si želim tisti dan narediti glede na čas, ki ga bom imela (brez službe in spanja)
  2. poskušala bom čimbolj realno oceniti, koliko časa mi bo določeno opravilo vzelo
  3. razdelila jih bom po vrsti od tistih, ki so najpomembnejša in mi bodo največ koristila do tistih manj pomembnih
Poleg tega želim v roku enega meseca oz. do 15.10. narediti oz. uvesti v svojo rutino naslednje:
* pregledati stare časopise in revije - cca 1/4 od trenutne zbirke oz. 65 časopisov/revij. Revije, ki občasno kupim ali jih dobimo na doma vedno hočem pregledati, vendar v zadnjem letu sem si premalo časa vzela za to in so se mi samo kopičile na kupu. Nočem jih metati stran, saj v njih vedno preberem kaj koristnega, dobim zanimiv recept ali kaj tretjega :) tole je zbirka, ki jo želim v roku meseca pregledati:

* vnesti v mojo rutino 15 minutno rekreacijo, če je le mogoče na svežem zraku iz 3 razlogov:
  • se vedno slabše počutim v svojih koži, ker nisem več tako energična kot včasih, kar me vedno bolj moti
  • kondicijsko sem tudi v precej slabi formi in glede na visoke cilje ter splošno zdravje je priporočljivo, da to čimprej izboljšam
  • gibanje na svežem zraku mi dokazano lepša polt in se boljše počutim
Vir: http://www.lisa.si/lepota-in-zdravje/gibanje-na-svezem-zraku/
Kot zanimivo branje vam priporočam tudi blog Blaža Kosa, ki žal ni več aktiven, vendar lahko na njem preberete marsikaj zanimivega in uporabnega. Glede na temo o kateri pišem, je relevantna objava "Metoda postavljanja ciljev CODE-1", povezava je tukaj :) najbolj mi je dalo misliti tole: "Ljudje podcenjujemo obdobje enega leta, še bolj obdobje pet let in precenjujemo obdobja, ki so krajša od enega leta. Zato si pogosto postavimo nerealne cilje, ki jih je skoraj nemogoče doseči v zastavljenem času." Tega se čisto premalo zavedamo, saj hočemo vse doseči sedaj, v tednu, mesecu dni in če nam to ne uspe, obupamo. Sama sem tudi zapadla v ta začaran krog, čeprav se zavedam, da če bi vsak dan nekemu področju posvetila le 15minut, bi bil na konec meseca večji rezultat kot če ne bi povsetila nič časa.

Kako vam uspe narediti večino, kar si želite? Si pišete dnevne ali tedenske plane? Imate rutino, ki vam ustreza in ste zaradi nje bolj organizirani in imate čas za vse? Imate kakšen nasvet zame, ki resnično pomaga? :)

6 komentarjev:

  1. Res super objava, zanimiva in zelo koristna. Tudi meni čas kar nekam zbeži, sedaj sem bila 2 meseca nezaposlena, časa na pretek a ga vseeno nisem dobro izkoristila. Želela sem se učiti nemščine, se definitivno več gibati, brati in ob enem narediti vse izpite, ki jih rabim še za zadnji letnik, ki ga že tako dolgo vlečem. Uspelo mi je le slednje. Veliko časa po domače povedano zabušim za brskanje po spletu ali početje nekih čisto nekoristnih stvari čas pa beži. Včasi si naredim načrt, potem pa sem nekako premalo motivirana ali preveč lena, da bi se ga dejansko držala.
    Je pa dejansko toliko stvari, ki bi jih rada počela in, ki jih dejansko imam namen početi, a čas kar nekam beži ...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) meni je predvsem zanimivo, kako se sedaj poudarja, da je vse dosegljivo in govori, kako lahko vsak večino doseže, načeloma imamo ugodnejše možnosti kot včasih.. a po drugi strani še vedno veljajo ista pravila kot včasih, če nisi organiziran, discipliniran, vztrajen in motiviran, daleč ne boš prišel, edino če imaš ogromno srečo, kar je pa jaz nimam :)
      Imava podobne želje in vsekakor upam, da nama jih bo uspelo uresničiti. Ko pomislim koliko časa je že minilo pa bi marsikaj že uresničila, me kar stisne pri srcu, po drugi strani pa vem, da spremeniti preteklosti ne morem, lahko pa poskušam se poboljšati in spremenit, kar me moti in početi stvari, ki si jih želim. Čeprav jih je tudi pri meni ogromno, če jih bom vsaj pol naredila, bo veliko boljše kot prej, ko sem jih le peščico v nekaj letih.

      Izbriši
  2. Meni je video koristil pa čeprav ni nič novega povedala, ampak mi je kot oseba tako prisrčna, da jo zato toliko raje upoštevam in poslušam njene nasvete :) mi je zelo poznano to kar opisuješ, da ure kar bežijo, meni so tudi dnevi, tedni, meseci in na žalost tudi leta, ko nisem nič konkretnega naredila, ko ni bilo napredka. Sem delala, služila svoj denar, a ubistvu tavala iz dneva v dan.. nič nisem naredila, kar sem si želela in o čemer sem sanjala.

    Na kakšen način imaš namen uvesti svoj urnik? In kako misliš bolj organizirano iskat delo? Zgleda, da bo tudi mene to čakalo, ker mi najbrž pogodbe ne bodo podaljšali :(

    Si me dobro spomnila, da moram gledati nase in kaj je MENI pomembno in me osrečuje in ne kar družba govori, da je pomembno in nam "vsiljuje".

    OdgovoriIzbriši
  3. Jaz se trenutno držim tudi tega, da bom vztrajala vsaj en mesec, ker pravijo, da v tem času osvojiš novo navado ali ugotoviš, da to ni zate :) zaenkrat mi gre dobro in sem bolj učinkovita kot pretekle dni pa tudi počutje je zaradi tega boljše.

    Meni je tudi všeč način, ki ga ima tvoja kolegica. Verjamem, da je tudi občutek potem bistveno boljši, ker veš, da se trudiš, da dobiš delo in ne samo čakaš, da bo delo prišlo samo do tebe.

    OdgovoriIzbriši